Hemsidor


Leif Norrgård's Hemsidor
Här syns jag bländad av solsken på en sjö vid namn Littoinen i höstas 2010. Min senaste arbetsplats var på Konstruktionsavdelning i Polimoon Oy, Åbo, Finland. Vi formblåste plast produkter för industri. Det blev hela 17 arbetsår åt mig där den 1.8.2007. Jag är numera pensioner sedan 1.1.2010

Alla besökare välkomnas !

Jag beskiver en del av mitt liv på dessa sidor i vår Adonai Yeshua HaMashiach Namn. Yeshua sade:
JAG ÄR VÄGEN OCH SANNINGEN OCH LIVET; INGEN KOMMER TILL FADERN UTOM GENOM MIG. Joh.14:6. Jag fick lära känna honom redan tidigt in min barndom och redan som 5-årige fick jag motta ett av mina största bönesvar. Sedan som 12-årige och ensam hemma, beslöt jag att följa Yeshua hela mitt liv och han gav då ett löfte åt mig talande med röst i mitt hjärta om versens ord, som är skrivna i profeten Jesaja.

Han svarade omedelbart på min fråga: Hur kommer jag att tillbringa det eviga livet i Himmelen, om jag efter bemödandet får komma dit ? (V.g. se på sidan Uppmuntran nere). Därför VET jag att Den Heliga Bibeln är utgiven ursprungligen av Yehowah Elohim, eftersom Jesajas bok tydligt sammanfogar både det Gamla och det Nya Testamentet ihop genom att meddela Yeshua HaMashiachs jungfruliga födelse c:a 740 år i förtid. 


Register

- Personliga uppgifter
- Kontakter
- Arbetsbeskrivning
- Intressen
- Uppmuntran
- Elohim's Lamm
- Den Helige Ande
- Intressanta Web sidor


Personliga uppgifter

Namn och civilstånd:
Jag heter Leif Paulus Sigfrid Norrgård och är ensamstående.

XX-XX-1949
Föddes på bastu i byn Skaftung i Södra-Österbotten denna soliga vårdagen . Min far var barnmorska åt mig därför att den lokala läkaren, som redan hade kommit, hade glömt sin nyckel till läkarväskan i sitt hem och återvänt att hämta den, men jag beslöt att inte väntar länge och dök fram på detta intressanta stället.

30-04-1971
Tog maskin konstruktionstekniker examen i K-111 linje i den 3-årige Tekniska Skolan i Helsingfors. Före detta studerade jag först den 8-åriga folkskolan 1956-64 och sedan den 4-årige Oy Strömberg Ab's yrkeskola in Helsingfors 1964-68. Jag tog en 6-månadslång kurs i Rationalisering av Fabriksindustri i Tammerfors 1977-78. Sist tog jag en 7-månadslång kompletteringskurs för maskin ingenjörer i Stockholm 1984-85.

31-08-1972
Fick uppleva det mest värdefulla upplevelsen i mitt liv den 31:a Aug.1972 torsdag kvällen kl. 21: Jag blev pånyttfödd och blev uppfylld av den Helige Ande, såsom vår Adonai Yeshua HaMashiach lär oss i Evangelium enligt Johannes, se Joh.3:3-8 och såsom det har givits ett löfte i Apostlagärningarna 2:38-39. Som ett tecken av detta gav Yehowah Elohim en av den Helige Andes nådegåvor åt mig, nämligen nådegåvan att tala tungamål, såsom det har nämnt i Apostlagärningarna 10: 44-46 och 2:1-6 och i Paulus' 1:a brev till Korintierna 12:10 och 14:10-19. Då gav han två andra nådegåvor också.

01-08-2000
Har arbetat 10 år på min nuvarande arbetsplats, Polimoon Oy Åbo, till idag. Jag har arbetat på 7 olika firmor och totalt 22 år bland arbetsuppgifter motsvarande min grund utbildning. Det är fråga om följande firmor : Oy Strömberg Ab i Helsingfors ( 1971 - 73 ), Ingenjörsbyrå Juva i Esbo ( 1973 ), Wärtsilä Varvet i Sandviken i Helsingfors ( 1974 - 75 ), Aaltonen Oy Sarvis i Tammerfors ( 1978 ), Orion Analytica i Esbo ( 1979-82 ), Volvo Personvagnar i Göteborg ( 1985-1990 ) och Polimoon Oy i Åbo mellan 1990-2007. Sedan dess har jag varit på pension från 1.1.2010. 



Kontakter

- Hemadress : (Åbo, Finland och mer anges bara till bekanta)
- E-mail adress: Yakov1972@hotmail.com
- Telefon: (Anges bara till bekanta)


Arbetsbeskrivning

Befattning : Retiree sedan 1 januari 2010
Officiell titeln : Bibeln's lärare
Ammatti : Adonai Yeshua’s medarbetare
Avdelning : Åbo, Finland, Världen



Intressen

- Bibel studier, Förbönsverksamhet, Anslutning av kristna
- Evangelisk yttre mission och Wycliffe Bibel Översättare
- Kristna fadderbarnshem, Israel-verksamhet, Suomen Pipliaseura
- Evangelisk brevväxling, fb-grupper, twitter och blogg-skrivning
- Naturpromenad, bärplockning, svampplockning
- Motionssport: promenad, fiskning
- Gitarr spelning, sånger, andlig musik



Uppmuntran

Om Du inte tror på Adonai Yeshua eller om du inte äger frälsningssäkerhet, så uppmuntrar jag dig ge hela ditt liv till Adonai Yeshua HaMashiachs besittning omedelbart och komma till honom genast var än du finns, just nu ! Enligt en pålitlig undersökning har över 90% från alla människor, som är troende i tillfälle, gjort sitt trosval som knappt 15-åriga. Annars kommer jävlen att få dig lösa din tid i värdsliga nöjen och tro på vilseläror såsom evolutionstheorin som ett fakta vid tidens gång.

Om du frågar ödmjukt i ditt hjärta efter den vägen, som leder till det eviga livet och lovar ärligt vandra hela den vägen, så skall du snart få ett svar från Adonai såsom jag fick i min ungdom. När jag som 12-årige gjorde mitt trosval, sade Adonai omedelbart på samma kväll mig:
" Du skall få kraft. Du skall lyfta dina vingar såsom örnar. Du kommer att löpa utan att bli trött. Du kommer att vandra utan att bli utmattad ".

Precis 10 år senare upptäckte jag att detta var skrivet i Bibeln: Jesaja 40:31b. Om Du är tveksam på dessa trossaker, så bara våga ställa frågor åt mig genom e-mail, så kommer jag snart att svara dig hur kan du nå frälsningssäkerhet och hur kan du bli fylld av den Helige Anden. Den allra viktigaste saken är att du kan uppnå frälsningssäkerheten här i världen !

Var god och titta på bilder längst ner:
- Yehowah Elohims Lamm
- Den Helige Ande

Var god och ge response via e-mail : Yakov1972@hotmail.com


Intressanta Web sidor

http://www.wycliffe.org Wycliffe Bibelns Översättare
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Turku
Väderleksprognos för Åbo (5 dygn)
https://www.foreca.fi/Finland/Turku/tenday Väderleksprognos för Åbo ( 10 dygn )


 Yehowah Elohim's Lamm 




 DEN HELIGE ANDE, DOPET I VATTEN
 OCH DOP I DEN HELIGE ANDE 



Jag fick se den här visionen av Den Helge Andes dop som 16-årige när jag sovde. Då bodde jag i Sjundeå kyrkby i Västra Nyland i Finland. Byn är ursprungligen bebott av svenskar och namnet betyder "den sjunde å ". 

På seriebilder syns icke det medeltida Svidja slottet, som i verkligheten ligger lite åt vänster, under solen. Där bodde Klaus Eriksson Fleming, som var Finlands arméns överbefälhavare under 1591-97. Däremot den fina c:a 1 km långa ekvägen som syns på bilder finns icke längre kvar. 

Yehowah Elohim visade mig hur underbar är processen för att bli född på nytt och jag fick uppleva det 7 år senare som 23-årige i Helsingfors. Följande bilder är bristfulla och kan aldrig göra rätta till de fullständiga färger i syn på vilken alla träd var fullkomliga och skön himmelsk musik spelades på bakgrund oavbrutet.



 Här ser du en bildserie på min drömvision, 
 som var som en färgfilm: 



Bild 1: En underbar sommarvy. En smal Kyrkå porlar. Ett litet mörkt moln närmar sig snabbt ovanpå vägen och blir större och större. 



Bild 2: Plötsligt växer det så stor att solen och solsken skuggas helt och hållet. Molnet ser ut såsom ett mörknande rökmoln. 



Bild 3: Molnet täcker snart hela himlen, och ån ändrar sig till en stor stream. Från streamen slår en klar eld pelare upp till molnet. 




Bild 4: Vid pelare's rot kokas vatten och pelaren suger krafter från vattnet. Krafter lyftes uppåt cirklande runt om pelaren. Molnet förminskar sig.




Bild 5: Processen fortsätter väldigt länge och stora himmelska krafter är fullt verksamma för att betrakta noga. 



Bild 6: Efter en längre tid börjar det förminskande och mörknande molnet röra sig på pelaren liksom det vare någon levande varelse inuti molnet ! 



Bild 7: Det svarta molnet exloderar till slut och dess svarta små bitar svävar ner. Inifrån molnet uppenbarar sig en vit lysande Duva. 



Bild 8: Jättestor Adonais hand blir sträckt från himlen och jag blir varsamt tagen ner i streamen vilkens vattendroppar gnistrar evigt liv.




Bild 9: Jag står i Adonai's hand och tittar på den Heliga Andes Duva, som lyser på vit eld. Han sväver ner och närmar sig mig. 


Bild 10: Jag står på mina fötter, tryggt i Adonais hand och min kroppa sänktes i vatten, som når till armhålorna. Den Helige Andes Duva svävar ner allt närmare mig. 


Bild 11: Duvan svävar strax intill mig ner i streamen och simmar däri precis liksom vatten fågel. Vackert och underbart ! 



Bild 12: Jag beundrar den Helige Andes duva. Då ser jag flera Duvor i streamen, uppenbarligen för var och en av Elohims utvalda såsom åt mig.


Bild 13: Jag ser hur becksvarta händer ligger på lur bakom Duvan. Jag ber: "Käre Yeshua, låt icke jävlen få Duvan till fånga." 



Bild 14: Adonai svarar: "Fruktar icke utan lägg märke till allt vad du ser." - Jävlen griper snabbt tag i Duvan och fångar Honom för en stund. 



Bild 15: Duvan sticker sitt huvud snart ut, skakar sig fritt och sparkar de svarta händerna såsom smutsen lång borta ifrån sig ! 



Bild 16: Sedan allt annat försvann. Jag såg att den Helige Andes duva lyste av sin vita eld i natten och djävulen var på en avstånd från honom. 


FÖR INFORMATION: Jag uppgraderade min blogger skrivning om "Image of the Beast" idag 24/04/2018. På svenska lyder det: "Bild av Vilddjur". Det är en teknisk och andlig beskrivning från profeten Sakarja (kap. 5) och Uppenbarelseboken (kap. 13). Du kan läsa och observera Bilden av Vilddjur längst ner på följande sidan:

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kotisivut

Home pages